Het grootste wandelevenement van de wereld staat in Nijmegen weer voor de deur. 7 dagen feest, 4 dagen wandelen. Tijd om even terug te blikken.
Inmiddels een jaar geleden dat Rik en Yannick de 4daagse hebben uitgelopen. 4×50 kilometer in de benen, een hele prestatie. Natuurlijk even leuk om daarop terug te blikken en je te helpen met positieve PR genereren voor jouw bedrijf. Want zo’n werelds event, daar kun je enorm mee scoren. Ook online! Gelijk door naar dit gedeelte? Klik hier!
7 dagen feesten of 4 dagen lopen. We weten even niet wat zwaarder is.
Wat als een bijdehante opmerking ooit begon, was ineens bij de inschrijving realiteit. Rik en Yannick gaan de 4daagse lopen. De flauwe grap was nu ineens realiteit. Dat betekent een goede voorbereiding met het kopen van goed materiaal en schoenen en natuurlijk een hoop trainen.
Met de voorbereiding zat het well goed. Mooie stukken wandelen vanaf kantoor de wijde omgeving in. En natuurlijk werd er op een hoop zaterdagen de bank ingeruild voor een mooie wandeltocht.
Wanneer op dinsdag ineens het startschot klinkt gaat de knop om en beginnen we aan ons avontuur. Die brengt ons op dag een via Elst naar Huissen en via Bemmel terug naar Lent. Die gaat ons lekker af.
Dan is ineens de roze woensdag daar. Een begrip tijdens de vierdaagse en een dag waarop iedereen weet: Het wordt een groot feest. Met wat meer spierpijn in de benen beginnen we via de vennen aan onze toch door Wijchen om via Beuningen Weurt weer terug de stad in te komen. Het mooiste aan deze dag? De blije gezichten en het grote feest in de hertogstraat van ons mooie Nijmegen.
Moe maar voldaan brengen we ook deze dag goed door. De derde dag begint dan echt wel zijn tol te eisen in de benen bij Rik en de voeten van Yannick. Want zo’n vierdaagse lopen. Dat is toch wel een aanslag op je lichaam.
De derde dag is toch wel de aller zwaarste. De weg brengt ons via Heumen, naar Plasmolen en van Milsbeek richting Gennep. Ergens op die weg lopen we uit elkaar. Rik loopt een paar kilometer voorop door een rustpauze minder. De blaren zijn toch wel een obstakel op deze dag.
Met de eindstreep in zicht doet alles pijn. 150 kilometer doet wel echt enorm pijn. Hoe gaan we in godsnaam die laatste dag nog overleven?
De laatste 50 kilometer. Ze zeggen altijd “Je wordt deze dag op handen gedragen.” Nou geloof ons. De eerste kilometers merk je daar precies niks van :).
Wel zit het tempo er goed in. We gaan sneller dan verwacht. Vanaf Cuijk beginnen we wel echt door te hebben dat we er bijna zijn. Nog even via Mook naar Malden en dan: De Via Gladiola
Nu snappen we waar dat dragen vandaan komt. De goudgele rakkers vloeien rijkelijk en die finish, die is in zicht. Vrienden, familie en bekenden. Ze hebben ons allemaal over de lijn gehaald!
Dit jaar rusten we nog even uit van de tocht van vorig jaar. Maar zeg nooit nooit!
Kansen voor je bedrijf om positieve PR te genereren. Hoe val je op?
Wanneer je ineens een miljoen bezoekers hebt in een stad, zijn er ineens enorm veel kansen om nieuwe mensen ambassadeur te maken van je bedrijf. Of juist even extra in te spelen op dit wandelevenement.
Goed, de kans is natuurlijk enorm groot dat je concurrenten in Nijmegen ook hierop inspelen. Hoe zorg je er dan voor dat je opvalt? Daar gaan we je bij helpen.
Online of offline? Wat is voor jouw bedrijf handig?
Als Nijmeegs bedrijf kun je een hoop kanten op. Inspelen op dit evenement is natuurlijk enorm interessant als lokaal bedrijf.
Alleen ga je dat online doen met bijv. een campagne? Of juist offline omdat je langs het parcours zit. Dat hangt compleet af van je bedrijf.
Zit je langs het parcours of op een zichtlocatie? Ga voor offline!
Van een grote 4daagse vlag tot een grote banner aan de zichtlocatie. Maak je bedrijf zichtbaar! Opvallen doe je niet door je te verschuilen achter de voordeur.
Wat wij altijd leuk vinden? Inhaken met humor! Dat is iets wat mensen onthouden. En wat wil je deze periode? Onthouden worden.
Niet langs het parcours? Geen probleem.
Grote kans dat je niet langs het parcours van de 4daagse zit maar toch enorm graag hierop in wil spelen. Dan zijn er natuurlijk ook tal van mogelijkheden om online mensen te bereiken.
Zeker nu er veel meer mensen in en om de stad zijn is het top om meer te focussen met advertenties op locaties.
Geen zin om te adverteren? Dan is dit dé inhaker om met je socials de boel eens flink op te schudden. Film langs de kant, of wens alle lopers succes.
Een klein berichtje kan al flink wat impact hebben!
Heb een leuk voorstel.
Als bedrijf kun je een hoop kanten op. Van social media tot weggevers. Maar heb je wel eens gedacht aan speciaal 4daagse aanbod?
Wellicht denk je dat dit alleen geldt voor B2C bedrijven, die aan consumenten verkopen. Maar voor veel B2B bedrijven liggen hier genoeg mogelijkheden. Bijvoorbeeld om leads net dat steuntje in de rug te geven om ze over te halen.
Of juist om nieuwe mensen kennis te laten maken met je diensten of producten. Hierbij hulp nodig? Yannick helpt je verder!
Conclusie: Maak er iets moois van!
“Ja makkelijk gezegd”.
Dat is het ook. Je kunt dit zo moeilijk en makkelijk voor jezelf maken als dat je graag zou willen.
Wil je echt concreet nieuwe leads en gesprekken halen uit dit evenement? Ga dan met een concrete aanpak aan de slag.
Je socials, je e-mail marketing, je advertenties en natuurlijk je aanbod.
Wil je werken aan een stukje brand awareness? Kies dan voor iets met humor en zorg dat het opvalt. Zeker als je langs het parcours zit!
En ga je niet adverteren? Ga dan vooral veel plezier maken. Van feesten tot lopen. Maak er een groot feest van!
En aan alle lopers, succes!