Alles over:

CTA

Inhoudsopgave

kennisbank: CTA

Wat betekent CTA?

CTA staat voor Call to Action, en is een oproep aan je bezoekers om een specifieke actie te ondernemen. Denk aan een knop met “Koop nu”, een link met “Lees meer” of een formulier met “Schrijf je in”. Het helpt je om bezoekers de juiste kant op te sturen, of dat nu een aankoop is, een aanmelding, of een andere actie die jij belangrijk vindt.

Waarom is het belangrijk?

Een goede Call to Action geeft de bezoekers op je website of webshop een duwtje in de juiste richting. Het laat ze precies weten wat de volgende stap is. Of je nu meer wilt verkopen, je nieuwsbrief wilt laten groeien en dus meer abonnees wilt genereren of een whitepaper wilt laten downloaden: een sterke Call to Action maakt het makkelijk én aantrekkelijk om die stap te zetten en verhoogt het aantal conversies. Daarnaast kun je met een CTA makkelijk meten hoe effectief je campagne is, bijvoorbeeld door te analyseren hoeveel mensen op de CTA-knop hebben geklikt.

Hoe maak je een effectieve CTA?

Een krachtige Call to Action is kort, duidelijk en opvallend. Gebruik actiewoorden zoals “Ontdek”, “Start” of “Download”, zodat bezoekers precies weten wat ze moeten doen. Zorg er ook voor dat je Call to Action opvalt, bijvoorbeeld met een opvallende kleur, een knop of een strategische plek op je pagina. En vergeet niet: stem je CTA altijd af op wat jouw bezoekers nodig hebben, zodat ze precies weten wat ze eraan hebben.

Met een sterke Call to Action maak je het je bezoekers makkelijk om in actie te komen en bereik je jouw doelen sneller en effectiever!

Kom eens langs voor een kop koffie. een goed gesprek. een borrel. een vraagstuk. een sparsessie een beetje gezelligheid