Van de laatste AI-tools tot tracking en van winstgevende Google Ads campagnes tot werken in een team. Dat is Jip!

Over Jip:

Jip is naast mede-eigenaar toch wel de Google Ads expert binnen het bedrijf. Van winstgevende campagnes opstellen tot de nieuwste AI-tools introduceren. Jip heeft er een scherp oog voor. In deze blog behandelen we Jip zijn favoriete onlinemarketing tools en duiken we dieper op deze tools in. 

Jip gesprek kantoor microsoft ads

Triple Whale, de Ferrari onder de meetinstrumenten.

Triple Whale is voor mij de meet tool om alle advertentie resultaten van verschillende kanalen in een centraal orgaan te krijgen. Sinds de aanscherping van cookie policies, is server side tracking enorm in opkomst geweest. In 2024 hebben we dan ook met deze tool kennis gemaakt. 

Een halfjaar later is die niet meer weg te denken. Je zou bijna kunnen stellen dat we deze vaak in een adem noemen met adverteren.

Triple Whale is enorm uitgebreid en super geavanceerd, waardoor je deze tool wel kan zien als de Ferrari onder de meetinstrumenten. Wat deze tool dan zo fijn maakt? 

Je hebt alles in een klap overzichtelijk in een dashboard die makkelijk gedeeld wordt met wie je ook wil. Van boekhouder tot ads specialist. 

SEMrush, want wat moesten we toch zonder deze tool?

SEMrush is volgens Jip toch wel een onmisbare tool geworden voor online marketeers. Of je nu advertentie specialist bent of SEO-specialist. Deze tool is zo divers, dat ‘ie niet mag ontbreken in je arsenaal. 

Wat SEMrush zo fijn maakt is dat je CPC prijzen kan vergelijken op basis van het zoekwoorden onderzoek dat je hebt gedaan. Hierdoor is het dus makkelijk om een realistische schatting te geven aan bedrijven, wat het ze nu precies op gaat leveren.

En die duidelijkheid is voor iedereen fijn, haha. 

Reaktion, waar je waar voor je geld krijgt.

Reaktion is net als Triple Whale een platform om je advertentie resultaten te kunnen meten. En net als Triple Whale is dit dus een onmisbare tool voor iedereen die adverteert. Want 100% betrouwbare data is waar je je bedrijf op zou willen sturen. 

Als we kijken naar de verschillen tussen Reaktion en Triple Whale is deze tool een stuk prijsvriendelijker, maar ook wel wat minder uitgebreid. Wat wel een enorm voordeel is aan Reaktion is dat deze resultaten van server naar server kan sturen. Waardoor je Google Ads data in Google Ads zelf ook een stuk betrouwbaarder is. Het is dus een wisselwerking geworden in plaats van eenzijdige data sturing. 

Sparren met Jip?

Een kop koffie drinken om het te hebben over je meetbaarheid, de inzet van AI in jouw bedrijf of winstgevende Google Ads campagnes?

 

Plan je koffiemomentje met Jip eenvoudig in. 

Meer lezen over marketing?