Drie tips om je online leadgeneratie te verbeteren!

Yannick Innomarca blogs online marketing set sea

Online leadgeneratie. Doe je het goed heb je een schaalbaar kanaal. Toch gaat dit vaak verkeerd bij veel bedrijven. Met deze tips gaat dat als t goed is beter!

Je hebt het ideale offer bedacht, een gat in de markt. Grote kans dat je wat budget hebt geïnvesteerd in social media ads of SEA om meer leads te genereren. Alleen de leads blijven uit. Frustrerend, right? Met deze tips gaan we dat verbeteren!

De ideale online leadgeneratie bestaat niet.

Er is in de wereld van lead generatie geen gouden strategie die werkt voor alle bedrijven. Als dit je wel beloofd wordt. Loop dan vooral gauw weg. Want deze markt zit vol met cowboys en cursusbaasjes die jouw zuurverdiende geld wel afhandig willen maken. 

In onze beleving is een goed online leadgeneratie kanaal een samenloop van drie factoren: 

  1. Een goed offer waar je klant geen nee tegen kan zeggen. 
  2. Goede content of een pakkende advertentie.
  3. Een makkelijke manier om te converteren. 

Simpel right? Toch is dit vaak lastiger dan gedacht. Waarom? Omdat een van de drie pijlers niet op orde is. Pas wanneer alle drie kloppen, gaat het kanaal voor je werken! 

Yannick Innomarca blogs online marketing set sea

Je concurrenten. Adverteren zij ook en hoe ben jij uniek?

Helaas, je bent niet de enige in jouw branche die online adverteert. Dat betekent dat je je zal moeten onderscheiden van je concurrenten. Waarom moeten mensen voor jouw concept kiezen en niet voor een ander? 

Ja wij hebben de laagste prijs, en de beste service.” 

Helaas, dat is dus niet uniek. Grote kans dat je concurrentie ook met dat onderscheidend punt adverteert. Wat krijg je dan? Mensen zien eigenlijk dezelfde soort advertentie alleen dan van twee verschillende bedrijven. Zoals het voorbeeld hieronder.

online leadgeneratie slechte advertentie meta ads
online leadgeneratie slechte advertentie meta ads

Hoe spring je er wel tussenuit?

Je springt er tussenuit door een beter aanbod te hebben dan je concurrenten, en met andere onderscheidende punten te adverteren. Zoals het voorbeeld hierboven al laat zien spelen ze eigenlijk allebei in op prijs. De een met snelle levering en de ander met kwaliteit. Niet echt uniek dus. 

Drie tips om je online leadgeneratie te verbeteren.

Nu je hebt nagedacht over een uniek offer, je concurrentie hebt geanalyseerd en tot een beter voorstel komt om mee te adverteren is het tijd om aan de slag te gaan met het live zetten van deze campagnes. Met deze drie tips ga je meer leads ontvangen dan ooit tevoren! 

1. Advertenties upgraden. Zo pak je de aandacht van je bezoeker.

Je advertenties upgraden, een must in onze optiek. Mensen moeten stoppen met scrollen op Instagram of Facebook om aandacht te nemen voor jouw advertentie. Ga aan de slag met video content in plaats van statische content. Want heel eerlijk: We kijken tegenwoordig allemaal TikTok’s en Reels, right?

2. In app lead generatie of via de site? Test!

De tweede tip om je online leadgeneratie te verbeteren is door te kijken naar de manier van converteren. Wanneer mensen uit de app moeten naar een website om hun gegevens achter te laten heeft dat voor- en nadelen: 

Het voordeel is dat je op een website meer context kan bieden en mensen extra kan overtuigen. Het nadeel is dat bij het minste mensen al afhaken. 

Test hierbij allebei de manieren om te converteren en kies voor de variant die het beste werkt. En stel jezelf ook de vraag is het platform waarop ik adverteer de juiste? Misschien juist kiezen voor een LinkedIn advertentie.

3. Hoeveel gegevens vraag je van je bezoeker? Liever niet alles.

Feitje: Mensen die we net kennen, vertrouwen we niet zo snel. Dus alle gegevens vragen van bezoekers is dan ook een beetje als tegen een berg opfietsen met een kinderfiets. 

Dat werkt niet echt lekker. Vraag daarom alleen het meest essentiële. Bijvoorbeeld: 

  • Naam
  • E-mail adres of telefoonnummer

Meer niet? Nee meer niet. De rest komt wel. Hieronder een voorbeeld van hoe het niet moet! 

Online leadgeneratie verbeteren in een notendop.

Online leadgeneratie is geen 1,2,3’tje dat even opgezet is. Je hebt een goed offer nodig, een unieke ad creative met écht onderscheidend vermogen en een makkelijke manier van converteren. Vraag niet te veel maar vraag achteraf. Zo bouw jij aan het schaalbare kanaal waar je naar zoekt! Kom je er niet uit? Hulp is nooit ver weg!

Kopje koffie erbij?

Eenvoudig hulp inroepen van Yannick? Plan dan een online koffiemomentje. Of kom fysiek langs. Koffie staat klaar!

Voeg je koptekst hier toe

Meer lezen over marketing?