Met deze checklist maak je een succesvolle advertentie campagne.

Geld uitgeven aan advertentie campagnes is vaak een flinke stap, vooral omdat je graag omzet of leads terug wil voor die advertentie euro. Met deze checklist start je in ieder geval goed!

Een goede checklist. Waar bestaat deze uit?

In deze blog zullen we een checklist delen met je waarin wij geloven dat het succes voor een succesvolle campagne kan beïnvloeden. 

Dit is gratis waarde waar we dagelijks mee werken. De onderdelen uit de checklist zijn:

1. Goed offer voor bezoekers.

2. Onderscheidende content.

3. Landingspagina optimalisatie. 

4. Onderhoud van campagnes. 

Notitieblok erbij? Dan gaan we nu dieper induiken op de verschillende onderdelen! 

Een goed offer voor bezoekers. Wat kom je brengen?

Joh jongens, jullie gaan me toch uitleggen hoe ik een succesvolle campagne bouw? Kom je ineens aanzetten met een goed offer. 

Precies! Want daar gaat het het meest op mis. Waarom het daar op mis gaat? Omdat we niet voldoen aan de behoefte van de doelgroep maar gaan zenden. 

Precies dat zenden is waar het mis gaat! 

Met deze 3 vragen kom je tot een goed offer (bijv. Een actie): 

  • Waarom moeten mensen stoppen met scrollen? 
  • Welke prijs vraag ik voor dit offer t.o.v. de doelgroep? 
  • Hoeveel is mijn marge per product en wat is mijn break-even ROAS?
Benieuwd hoe je dit het beste in kan steken? 

Zo zorg je voor onderscheidende content in je campagne!

Nu je weet wat je gaat offreren aan bezoekers, is het zaak om de aandacht te trekken van bezoekers. 

Of dat nu TikTok content is of LinkedIn content. Het is belangrijk om mensen te laten stoppen met scrollen en eruit te springen. Hoe doen we dat? 

  1. Check je concurrentie? Wat maken zij voor content. Mooi voorbeeld hiervan staat in onze blog over leadgeneratie. Zorg dat je niet dezelfde content hebt als je concurrent. 
  2. Benadruk de USP’s van je bedrijf. Dat gaat namelijk het verschil maken met de rest van de adverteerders. 
  3. Zorg voor short form video content. Waarom? 
Wat is niet onderscheidend? statische content die vergelijkbaar is met je concurrentie. Zoals onderstaand voorbeeld. 
online leadgeneratie slechte advertentie meta ads
online leadgeneratie slechte advertentie meta ads

Hoe zit je landingspagina in elkaar? Zo optimaliseer je deze.

De landingspagina. Hier moet het allemaal gaan gebeuren. Van leadgeneratie tot verkoop. 

Het hart eigenlijk van je advertentiecampagne. Hier zijn drie zaken enorm belangrijk: 

  1. Hoe snel is de laadtijd van je landingspagina? 
  2. Is deze conversiegericht ingesteld? 
  3. Maken we gebruik van beïnvloeding technieken? 

Een lange laadtijd op de landingspagina? Vergeet het maar met je conversie. 

Heb je wel een snelle laadtijd van je landingspagina maar kan de bezoeker de juiste info niet vinden? Dan word je campagne geen succes! 

Gebruik je de principes van Cialdini om bezoekers te beïnvloeden in het kopen van je offer? Dan verhogen we het conversieratio. Zo niet? Dan zijn we terug bij af. 

Maud Innomarca webshop shopify laten bouwen conversie optimalisatie seo sea online marketing

Optimaliseren van je conversieratio.

Bij het optimaliseren van je conversie ratio gaan we van bezoekers daadwerkelijke klanten maken. Hoe we dat doen? 

Over het algemeen is dat door: 

  1. De gebruikerservaring te verbeteren. Als mensen iets niet kunnen vinden? Dan haken ze af. 
  2. Beïnvloeding technieken toepassen en bezoekers sturen op verkoop.
  3. Neuromarketing principes toepassen.

Zo maken we van bezoekers betalende klanten. Meer lezen over conversie optimalisatie? Check het hier

Rik en Timo uitleg Pinterest marketing

Onderhoud van je campagnes en optimalisatie hiervan.

De laatste stap is zeker niet de minst belangrijke. Het blijvend optimaliseren en onderhouden van je campagnes is echt essentieel in het succes van je advertentie avontuur. Waarom? Je wil natuurlijk wel sturen op de juiste data en op tijd ingrijpen als de advertentie resultaten tegenvallen. 

Drie KPI’s om te zien of je advertentiecampagne goed of slecht gaat zijn wat ons betreft: 

  1. CTR –> Hoeveel mensen gaan vanaf advertentie naar je landingspagina.
  2. CPM –> Hoe duur is het om 1000 mensen te bereiken? 
  3. ROAS –> Hoe goed converteren bezoekers? 

Is je CTR ineens lager aan het worden? Dan is de kans groot dat de content die je hebt gemaakt niet aansluit bij de doelgroep. Dan kun je deze nog even onder de loep nemen. 

Is je CPM ineens heel duur geworden? Misschien kun je de campagnes aanpassen om de CPM te verlagen. Een andere doelgroep testen is ook altijd een goed idee.

Uiteindelijk draait het om de knikkers. Is je ROAS te laag? Dan zul je de campagnes anders in moeten steken of nieuwe dingen moeten proberen. Dan is de kans groot dat je offer bij je doelgroep niet aansluit. 

Je advertentiecampagnes gelijk op orde? Schakel onze expertise in!

Als ondernemer ben je druk, en heb je niet altijd de tijd en ruimte om campagnes te monitoren en te optimaliseren. Wat nou als wij je helpen met winstgevende camapgnes maken? 

Dan weet je zeker dat: 

  1. We alle werk voor je uithanden nemen. 
  2. Je ROAS op orde is.
  3. Je ons volgende succesverhaal wordt! 

Je krijgt je team van experts er gratis van ons bij! Niet voor niets dat we al meer dan 30+ webshops maandelijks helpen groeien! 

Jouw webshop door het geluid heen laten knallen?

De hulptroepen zijn dichtbij! Plan je kopje koffie online in. Staat ie warm als je aankomt! Yannick helpt je graag.

Meer lezen over marketing?