Adverteren in het laatste kwartaal van het jaar? Zo maak je een succes van je webshop.

Jip en Yannick overleg koffie pinterest marketing

Goed adverteren voor je webshop in het laatste kwartaal kan een jaar echt maken of breken. Gelukkig helpen wij je naar een succesvol uiteinde toe!

Het belang van Q4 voor webshops.

Het laatste kwartaal is by far het meest belangrijke kwartaal voor webshops. Van black friday tot sinterklaas en van de kerst tot de feestdagen. In deze 3 maanden is het bingo voor webshops. 

Meer concurrentie op advertentie kanalen zorgt er ook voor dat je onderscheidend moet zijn. Deze drie zaken zijn belangrijk voor een succesvol uiteinde van het jaar. 

The power of three. Drietrapsraket voor een succes kwartaal.

“All good things come in three.” 

Is een bekend gezegde wat ook in deze blog weer opgaat. Want een goed laatste kwartaal bestaat in onze optiek uit drie verschillende factoren:

  1. Onderscheiden van je concurrentie. 
  2. GOEDE CONTENT
  3. Een funnel met meerdere contactpunten. 

Als je succesvol wil adverteren met je webshop op het einde van het jaar dan zit je met deze drietrapsraket wel goed. Zo maken we van jouw jaar een succesjaar! 

Jip en Yannick overleg koffie pinterest marketing

Onderscheiden van je concurrentie.

Als je kijkt naar je concurrentie online dan is het belangrijk om een aantal zaken mee te nemen in deze analyse: 

  1. Adverteert je concurrent online? Op welke kanalen wel en op welke kanalen niet? Bijvoorbeeld TikTok wel maar op Pinterest niet. 
  2. Wat voor advertenties heeft je concurrent? Algemene advertenties of juist hele specifieke ads op productniveau? 
  3. Wat voor content gebruik heeft je concurrentie? Enkel statisch of juist video content

Een goed voorbeeld van niet onderscheidende content staat hieronder. Hetzelfde soort offer, de zelfde soort statische content en op hetzelfde kanaal. 

Betekent dat, dat wanneer je concurrent adverteert op Meta jij dit niet kan? Nee. Maar zorg er wel voor dat je onderscheidend bent! 

online leadgeneratie slechte advertentie meta ads
online leadgeneratie slechte advertentie meta ads

Goede content. Key to succes!

Content is de koning van het hedendaagse adverteren. Niet zozeer altijd relevant op Google, maar zeker weten op platformen als Meta, LinkedIn, X, voorheen Twitter, Pinterest en noem ze allemaar maar op. Maar waarom is content dan het verschil tussen een succes of geen succes? 

De manier hoe we socials gebruiken VS hoe we Google gebruiken.

Met de kop verraden we al waar deze paragraaf naartoe gaat, maar het feit blijft. We gebruiken social media anders dan een zoekmachine. 

Daarom is de content voor Google ads in mindere mate relevant als dat dit is voor social media advertising. 

Waarom? Op social media moeten we een scroll sessie op de bank zien te onderbreken. Ze zullen dus een aankoop moeten doen terwijl ze bezig zijn met iets anders. 

Is dat het hele verhaal? Nee daar zit bij ons altijd een goede funnel aan ten grondslag. Die advertentie die je ziet tijdens je toiletbezoek is enkel een touchpoint. 

Maud Innomarca webshop shopify laten bouwen conversie optimalisatie seo sea online marketing

Hoe zorgen we dat je stopt met scrollen?

Met goede content natuurlijk! Geen statische saaie beelden maar goede short form video content waarin we niet alleen vermaken, maar de aandacht van de kijker daadwerkelijk vast kunnen houden om onze boodschap te vertellen. 

Wie dat eens flink voor elkaar hebben gekregen? De mannen van Alcanside

Met persoonlijke content, een verhaal, korte edits, zorgen ze voor meer dan 100+ blije klanten per dag. Wil je nu weten hoe ze dat doen? Vraag het ze op 30 oktober tijdens ons Q4 event! 

Rik en Timo uitleg Pinterest marketing

Een funnel met meerdere contactpunten.

Een funnel is brood nodig voor ieder bedrijf dat online wil gaan adverteren. Waarom? Omdat we niet zomaar vanaf die ene advertentie kopen. 

We hebben gemiddeld zo’n 4 uur aan contact nodig om een band op te bouwen of 7 interactiemomenten over verschillende kanalen. Dat kan betekenen dat mensen vanaf een Meta advertentie gaan zoeken op Google, hierna via een Google Advertentie uiteindelijk de aankoop doen. 

Dat noemen we met een mooi woord een full funnel marketing aanpak. Dat is wat ons betreft de way to go! 

Weten hoe je dit nu voor jezelf kan regelen?

Wanneer je graag hiermee zelf aan de gang wilt kost het enorm veel tijd en moeite. Die tijd en moeite kunnen wij voor je besparen natuurlijk, maar we kunnen het je ook vertellen. 

Op 30 oktober 2024 houden we, in samenwerking met Alcanside en Startup Nijmegen, een kennis sessie waar we je alle skills meegeven voor een succesvol laatste kwartaal. 

Je bent van harte welkom, om andere e-commerce eigenaren te ontmoeten of gewoon zelf een knallende funnel op te zetten.

Toegang is gratis en kaarten haal je via onderstaande knop! 

Meer lezen over marketing?