Cookie wetgeving, meten van data en de komst van nieuwe platformen. Hoe blijf je als E-commerce onderneming toekomstbestendig adverteren? Zo dus.
Doordat de wetgeving omtrent privacy en meetbaarheid een stuk is aangescherpt heeft dat enorm veel gevolgen. Voor adverteerders een flink obstakel, maar natuurlijk aan de consumentenkant een fijn gedachtegoed. Nu staan ondernemers vaak voor uitdagingen? Hoe meet ik nog nauwkeurig, is mijn data betrouwbaar en adverteer ik op het juiste platform? Wij beantwoorden die vragen voor je.
Betrouwbare data. Meten dat is weten!
Datastromen meten en varen op betrouwbare cijfers. Het is nog nooit zo lastig geweest. Niet gek dat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien. Je zal nu echt actie moeten ondernemen om betrouwbare data te krijgen.
“Maar ik zie nog steeds data in Google Ads.”
Yes, grote kans dat er nog steeds data in staat. Deze is alleen niet accuraat. Waarom niet? Omdat deze data via derde partijen wordt gemeten. Die cookie tracking wordt uitgefaseerd en zal dus eigen data (first party) moeten worden. Bijvoorbeeld met programma’s als Triple Whale of True ROAS.
Data in eigen beheer met server side tracking.
Nu je steeds minder afhankelijk kan zijn van andere bedrijven en hun tracking. Is het steeds beter om dit zelf te gaan beheren. Zo wordt data van derde partijen, jouw bedrijfsdata. Mooi in theorie. In praktijk wat gecompliceerder. Want hoe doe je dat?
Met server side tracking. Wat? Precies! Met server side tracking meet je via een server container om data van een derde partij, eerste partij data te maken. Perfect voor webshops wanneer ze nauwkeurige conversies willen bijhouden.
Je kunt hier allerlei integraties maken met advertentieplatformen. Voorbeelden hiervan zijn: Google Ads, TikTok Ads, Meta Ads, Pinterest Ads, Marketplaats en nog veel meer.
De integratie en onderhoud aan deze manier van tracking verzorgen we compleet voor je. Natuurlijk kun je dit ook zelf faciliteren.
Meer weten? Check hier meer over Server Side Tracking en de voordelen.

Kanalenkeuze en full funnel ads.
De laatste tip die we willen geven om toekomstbestendig te adverteren is om je kanalenkeuze voor de toekomst af te wegen. Hoe verhoudt je doelgroep zicht tot de kanalenkeuze die je hebt en kun je full funnel adverteren?
Bijvoorbeeld door een mix van platformen te gebruiken. Voorbeeld hiervan zou kunnen zijn:
Top of funnel: TikTok Ads
Middle of funnel: Meta Ads
Bottom of funnel: Google Ads
Ga voor jezelf na welk kanaal nog relevant is en met welke boodschap je jouw doelgroep aanspreekt per kanaal. Bijvoorbeeld voor je online leadgeneratie. Tips voor meer online leads? Lees het hier!
Hulp hierbij is nooit ver weg! Wij helpen je graag online groeien!
Hulp nodig bij die strategie?
Eenvoudig eventjes online inplannen en wij hebben de koffie klaar staan. Zien wij je snel?